verhuizen

Tips die je in je achterhoofd moet houden als je gaat verhuizen

Heb je een nieuwe woning gevonden? Wat fijn! Als je weet wanneer je in je nieuwe woning mag intrekken, kun je jezelf alvast bezighouden met het inpakken van je spullen. En geloof ons, dit kost je best wat tijd. Op het moment dat je gaat verhuizen besef je vaak pas hoeveel spullen je nou eigenlijk hebt. Om jou verhuizing soepel te laten verlopen, zetten wij hier een aantal tips op een rijtje. Deze tips zijn goed om in je achterhoofd te houden, want het maakt de verhuizing een stuk gemakkelijker!

Begin op tijd

Je bent niet zomaar even van het ene naar het andere huis verhuisd: dat kost tijd. Als je weet wanneer de verhuizing plaats gaat vinden, is het dan ook goed om op tijd te beginnen. Je bent namelijk echt niet zomaar klaar met het inpakken van al je spullen. Dit geldt voor zowel het internationaal verhuizen als verhuizen in je eigen land.

Geef onnodige spullen weg

Je hebt vast dingen in huis liggen waar je niets meer mee doet. Neem dit dan ook niet allemaal mee naar je nieuwe woning, want dan liggen deze spullen ook daar waarschijnlijk weer voor niets. Durf voordat je gaat verhuizen dan ook onnodige spullen weg te gooien of weg te geven. Misschien heeft iemand anders er nog iets aan, jij doet er tenslotte toch niets meer mee. Een ander voordeel van het feit dat je spullen die je niet meer gebruikt weggooit of weggeeft, is dat het je ruimte scheelt met inpakken.

Slim inpakken

Om ervoor te zorgen dat je op een snelle manier kan inpakken, is het goed om georganiseerd te werk te gaan. Wat hier een goede manier voor kan zijn, is om het per kamer te doen. Begin bijvoorbeeld bij de zolder en ga daarna de andere kamers af. Let ook bij het inpakken op dat als je hier vroeg mee begint, niet al je belangrijkste spullen al inpakt die je nog nodig hebt. Kies ervoor om te beginnen met het inpakken van spullen die je niet direct nodig hebt. Zo heb je dat gedeelte alvast gedaan en kun je op een later moment je belangrijkste spullen pakken. Houd ook goed in je achterhoofd dat je breekbare spullen afzonderlijk inpakt. Pak bijvoorbeeld servies afzonderlijk in, door het te wikkelen in een oude krant of theedoek.

Om de inpakdozen straks te kunnen onderscheiden als je in je nieuwe woning bent, is het goed om op de dozen te schrijven/plakken wat voor spullen het zijn. Als je dit niet doet, is er een grote kans dat het een chaos wordt wanneer je de dozen in je nieuwe woning gaat uitpakken. Vergeet dan ook vooral niet om op de doos met de breekbare spullen te zetten dat de inhoud breekbaar is!

De verhuizing

Je kunt natuurlijk zelf lopen sjouwen met alle inpakdozen, maar je kunt het ook voor je laten doen. Dit bespaart jou én een hoop tijd, én een hoop moeite. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een verhuisbedrijf in te huren. Een verhuisbedrijf zorgt ervoor dat al jouw spullen op een veilige en snelle manier in je nieuwe woning terecht komen, zonder dat jij daar mee bezig hoeft te zijn. Als je nog op zoek bent, kun je eens kijken naar bijvoorbeeld een verhuisbedrijf in Amsterdam.

Al met al zijn er dus aardig wat tips die je kunt onthouden als je binnenkort gaat verhuizen. Je wilt er tenslotte alles aan doen om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen, toch? 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *