ikea meubel inruilservice

IKEA geeft meubels tweede leven met Meubel inruilservice

Tijdens ‘Bring Back Friday’ wordt extra aandacht voor de service gevraagd

IKEA lanceert dit jaar Bring Back Friday als reactie op de populaire uitverkoop Black Friday. Met deze campagne wordt extra aandacht gevraagd voor de nieuwe Meubel inruilservice van de Zweedse woonwinkel. IKEA koopt meubels die nog in goede staat zijn van klanten terug voor een gereduceerd bedrag, om daar weer een nieuw thuis voor te vinden via de bekende Koopjeshoek. De Meubel inruilservice is vanaf nu beschikbaar in alle Nederlandse winkels en draagt bij aan de ambitie van IKEA om tegen 2030 circulair en klimaatpositief te zijn.

Bring Back Friday
Door de Meubel inruilservice te lanceren rondom Black Friday – een dag die wereldwijd wordt geassocieerd met overmatig consumeren – wil IKEA haar klanten extra stimuleren om hun meubels terug te verkopen. De campagne Bring Back Friday loopt van 20 november tot en met 3 december.


Meubel inruilservice

Op IKEA.nl kunnen klanten de meubels en de staat ervan invoeren om vervolgens een vrijblijvend prijsvoorstel van IKEA te krijgen. Dat varieert tussen de dertig en vijftig procent van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Als de staat van de meubels bij het inleveren in de winkels overeenkomt met de online ingevoerde informatie, dan krijgen zij een IKEA tegoedbon ter waarde van het prijsvoorstel. De tegoedbon is onbeperkt geldig, waardoor klanten de tijd krijgen om goed na te denken over de producten die ze nodig hebben en een impulsaankoop kunnen voorkomen. IKEA verkoopt de meubels weer in de Koopjeshoek voor dezelfde prijs als de waarde van de tegoedbon en rekent dus geen extra marge.


”Met deze service realiseren we in onze winkels een tweedehands meubelaanbod van goede kwaliteit. De service maakt het voor zowel de verkoper als de koper gemakkelijk en financieel aantrekkelijk om een duurzame keuze te maken. Het is een stap binnen onze ambitie om circulair te worden, dit jaar willen we 20.000 producten op deze manier een tweede leven in een nieuw thuis geven.”

Hanneke van de Vijfeijke – Sustainability Manager IKEA Nederland

IKEA vraagt haar klanten om bedachtzaam te zijn voorafgaand aan het winkelbezoek en enkel doelgericht naar de winkel te komen. Het woonwarenhuis houdt de ontwikkelingen omtrent het coronavirus nauw in de gaten.

Over Ingka Group Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 12 afzonderlijke bedrijven die IKEA winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group kent drie divisies: IKEA Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 378 IKEA winkels in 30 markten ’s werelds grootste woninginrichtingretailer. In FY20 verwelkomden deze winkels 706 miljoen bezoekers. IKEA.com telde 3,6 miljard bezoekers. Ingka Group eert de IKEA visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie, kijk op IKEA.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *