home werkplek

3 motivaties voor “organize your home office day”.

Een onderdeel van “Het Nieuwe Werken” is dat je lang niet altijd van 9 tot 5 op dezelfde werkplek aanwezig hoeft te zijn. Minimaal één dag vanuit huis werken wordt steeds normaler. Daarnaast zijn er door de groeiende economie steeds meer zelfstandig ondernemers in Nederland. Met als gevolg dat steeds meer mensen kiezen voor een thuiskantoor. 12 maart is dé dag om deze ruimte eens goed onder handen te nemen.

1: Een eerste indruk maak je maar één keer

Als je klanten ontvangt in je kantoorruimte, dan heb je daarmee je eerste reden te pakken om die ruimte netjes te houden. Ga maar na: wat is jouw eerste indruk van een bedrijf waar het een rotzooi is wanneer je er binnenstap?
Geeft niet echt vertrouwen dat ze hun zaakjes op orde hebben, toch? Of dat nu terecht is of niet.
Voorkomen is beter dan genezen. Het zou toch zonde zijn als een chaotisch bureau je potentiële klanten kost.

2: Rommel is slecht voor je concentratie

Dat gevoel van die potentiële klant kan ook jezelf in de weg zitten. Ruimte geeft rust. Ook op je werkplek. Het opruimen (en opgeruimd houden!) van je werkplek, zorgt voor minder afleiding.
Minder spullen die je aandacht trekken, zodat jij je optimaal kunt focussen op waar je mee bezig bent.
Bonus: met deze concentratietips maak je van je thuiskantoor pas echt een zencentrum!

3: Een georganiseerd kantoor bespaart tijd

Bij het opruimen van je bureau kan het verleidelijk zijn om alle papieren die daar rondslingeren, bij elkaar te vegen en in een la te proppen. Maar dat is natuurlijk net zo efficiënt als het stof onder het vloerkleed vegen. Uit het oog is niet uit het hart: je wéét dat het er nog is.
Zelfs als je daar geen last van heb, is het een goed idee om ook de lades in je kantoor opgeruimd te houden. Dat maakt het namelijk een stug eenvoudiger om iets terug te vinden wanneer je het nodig hebt. Als je dan eerst alle zooi die je in de la had gedeponeerd moet doorspitten, wreekt die gemakzucht van eerder zich.

Dus, aan de slag op “organize your home office day”?

Reden genoeg om aan de slag te gaan, toch? Gun jezelf de tijd om eens kritisch te kijken naar alle spullen in je werkruimte. En met al die spullen die je even niet nodig hebt – van promotiemateriaal tot dozen met archief – kun je terecht in onze online opslag unit. Net als dropbox, maar dan voor fysieke spullen. Jouw spullen, jouw online opslag unit! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *