Smartphone app IKEA LATTJO collectie haalt kind in je naar boven

Rate this post
  • Primeur: de app is het eerste volledige digitale product van IKEA
  • LATTJO collectie is ontwikkeld op basis van wereldwijd speelonderzoek
  • Samen spelen is het perfecte middel tegen stress, werkdruk en vermoeidheid

 IKEA neemt spelen behoorlijk serieus. Zo serieus zelfs, dat het woonwarenhuis een nieuwe speelgoedcollectie lanceert die het kind in iedereen naar boven haalt: LATTJO. De collectie bestaat uit diverse elementen en kent bovendien een primeur. Naast een mix van traditionele (houten) spelletjes, modern speelgoed en een kookboek boordevol spelletjesrecepten voor jong en oud bevat de speelgoedcollectie ook een smartphone app. De app is het eerste volledige digitale product dat het woonwarenhuis aan haar assortiment toevoegt.

De nieuwe LATTJO speelgoedcollectie is ontwikkeld op basis van inzichten uit ’s werelds grootste speelonderzoek*. De collectie is bedoeld om samen spelen tussen ouders en kinderen te stimuleren, ook wanneer zij niet bij elkaar zijn. Samen spelen met je kroost blijkt het perfecte middel om werkdruk, stress en vermoeidheid van je af te schudden. Daar maak je graag tijd voor vrij!

Cindy Andersen, Business Area Manager Children’s IKEA: “Nu ons leven steeds stressvoller wordt, geloven wij dat spelen dé manier is om samen te ontspannen. Kinderen zijn vaak creatief: zij verzinnen hun eigen spel. De nieuwe LATTJO collectie bestaat daarom uit speelgoed en verkleedkleren waarmee je je fantasie de vrije loop kan laten. Dat is een enorm belangrijk element in de ontwikkeling van kinderen. De collectie bevat naast speelgoed ook een erg leuk receptenboek vol inspiratie voor spelletjes die ouders en kinderen samen kunnen doen. Via de app kan je als gezin daarnaast ook nog eens op afstand spelletjes met elkaar doen.”

De LATTJO collectie is eind dit jaar verkrijgbaar bij IKEA.

03_LATTJO_Play_Report 02_LATTJO_Play_Report 01_LATTJO_Play_Report

* De uitkomsten van het wereldwijde speelonderzoek werden vandaag gepresenteerd bij #IKEAtemporary in Milaan. Het onderzoek is uitgevoerd door Family Kids and Youth (FK&Y). Zij bevroegen in opdracht van IKEA via vragenlijsten en interviews ruim 30.000 kinderen en ouders uit 12 landen naar speelgedrag, het ouderschap en het dagelijkse leven thuis. Het onderzoek is een vervolg op het IKEA Play Report uit 2009. Nooit eerder werd op een dergelijke schaal onderzoek gedaan naar speelgedrag, ouderschap en het leven thuis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *