Sikkens beter beschikbaar voor doe-het-zelver

Professioneel verfmerk komt met nieuwe verflijn in bouwmarkt

Zelf het buitenschilderwerk doen met een professioneel verfmerk? Dat kan voortaan heel eenvoudig met het oudst bestaande verfmerk dat Nederland te bieden heeft. Sikkens lanceert namelijk een nieuw kant-en-klaar verfconcept voor buiten en wordt zo voor het eerst verkrijgbaar bij de bekende Nederlandse bouwmarkten.

Voor de meeste professionele schilders in Nederland is Sikkens al jarenlang de nummer één verf vanwege de hoge kwaliteit van de producten. Diezelfde kwaliteit is ook de standaard bij het nieuwe Sikkens kant-en-klaar concept. Sikkens is voor de doe-het-zelver die het schilderwerk zelf professioneel wil uitvoeren en alleen genoegen neemt met het beste en mooiste resultaat.

Langdurig glansbehoud

Het assortiment bestaat uit Sikkens Buitenlak Hoogglans en Sikkens Buitenlak Zijdeglans en een Sikkens Grondlak. Deze laatste biedt een uitstekende basis voor het buiten schilderwerk. Het product levert goede hechting op de ondergrond, heeft een prima vulling en is uitstekend schuurbaar. Sikkens Buitenlak Hoogglans en Sikkens Buitenlak Zijdeglans zijn beide erg geschikt voor het aflakken van houtwerk aan huis. Het hoogglans-product biedt tot acht jaar bescherming aan het hout tegen weersinvloeden, de zijdeglans-variant is vanwege zijn vochtregulerende eigenschappen ideaal voor de afwerking van gevelbetimmeringen en beperkt het risico op houtrot. Beide producten zorgen voor een langdurig glansbehoud, hebben een hoge dekkracht en zijn gemakkelijk te verwerken. sikkens
Populaire Hollandse kleuren
De Sikkens Buitenlak en bijbehorende Grondlak zijn helemaal afgestemd op de wensen en behoeften van de doe-het-zelver. Mengen en verdunnen hoeft bij deze nieuwe verf bijvoorbeeld niet en toch kunnen gebruikers rekenen op de hoge kwaliteit die Sikkens biedt. De Buitenlakken zijn in de veertien meest gebruikte buitenkleuren van ons land beschikbaar. Doe-het-zelvers kunnen kiezen voor één bepaalde kleur, maar onderling combineren kan uiteraard ook. “Kleurtoepassing in verf wordt niet alleen vanwege de bescherming toegepast, het heeft ook een decoratieve functie. Steeds meer spelen identiteit, sociale status, mode en smaak een rol”, zegt Marjolein Piazzini-Dubbelaar, Colour Manager bij Sikkens. Voor het combineren van kleuren biedt Sikkens de kleurkaart waarmee doe-het-zelvers heel eenvoudig kunnen zien welke kleuren bij elkaar passen. “Iedere combinatie geeft weer een andere uitstraling aan je huis. Wijnrood met Bentheimergeel geeft bijvoorbeeld een heel ander gevoel aan een woning dan de combinatie Loodgrijs met Wit.” 
Sikkens Grondlak is beschikbaar in grijs en wit. De potten zijn gevuld met 0,75 liter verf en hebben een adviesprijs van €39,95 (lak) en €25,95 (grondlak).

Meegaan met de tijd
Het bekende verfmerk zet met de gang naar de bouwmarkt een belangrijke stap vooruit. Sikkens wil de komende jaren flink groeien. “We zijn de afgelopen 224 jaar altijd meegegaan met de tijd. Nu doen we dat opnieuw en bouwen daarbij voort op het goede uit het verleden. Voor de bezoeker van de bouwmarkt komen we met de introductie van een Sikkens kant-en-klaar op kleur gemengde buitenlijn, een buitenlak en een grondlak. Het is de kwaliteit die je gewend bent van Sikkens, in een verpakking die speciaal gemaakt is voor de doe-het-zelver”, aldus Kees Ekelmans, Managing Director Benelux, AkzoNobel Decorative Paints.

sikkens
Verandering in de markt
Als Wiert Willem Sikkens in 1792 een eigen verffabriekje in Groningen begint, heeft hij één doel voor ogen: kwaliteit leveren. Dat zit nu, 224 jaar later, nog altijd verankerd in het DNA van het merk. Net als service en een goed advies. Maar Sikkens staat nooit stil en groeit mee met de tijd. Vandaag is dan ook het begin van weer een nieuw hoofdstuk. Dat is nodig, want Sikkens ziet veel veranderingen in de verfmarkt op zich afkomen.

  • Er zijn steeds meer doe-het-zelvers in ons land en zij kopen hun verf vaker in de bouwmarkten (67 procent in 2015 tegenover 58 procent in 2011).
  • Op internet is veel informatie te vinden over verf en wemelt het van doe-het-zelf-video’s. Consumenten zijn daardoor bekwamer geworden als het om schilderen gaat.
  • De ene keer een winkel, dan weer online op telefoon of tablet. De consument kiest telkens weer het kanaal dat op dat moment bij zijn behoefte past.

About Author

You May Also Like

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *