Leolux start met “Select stores”

Meer specialisatie bij woninginrichters

De komende weken opent de Nederlandse designfabrikant Leolux op verschillende plaatsen een nieuw type winkel: de Leolux Select Store biedt meer duidelijkheid over het aanbod dat de consument in de winkel kan verwachten. De actuele collectie van Leolux speelt bij dealers met dit label een prominente rol en het personeel is uitgebreid getraind. De komende tijd zullen verscheidene Leolux dealers hun winkel geschikt maken voor het label Select Store.

Advies

Het “Select Store” label zorgt, dat de consument weet wat hij van een winkel mag verwachten, stelt Leolux. Marketing manager Hans Filippini: ‘Leolux heeft in Nederland zo’n 150 grotere en kleinere kwaliteitsdealers. Voor een deel zijn dat echte advieszaken, vaak met kleinere winkels. Andere dealers hebben een veel groter vloeroppervlak en kunnen meer tonen. Elk van deze winkels heeft zijn eigen meerwaarde, maar voor de consument is het vaak lastig om te beoordelen wat hij kan verwachten. Dat kan leiden tot teleurstellingen. Omdat wij de Select Stores een speciale plek geven, op de website bijvoorbeeld, ziet de consument tijdens het oriëntatieproces meteen dat deze dealer een ruim aanbod heeft, met het laatste nieuws en getrainde Leolux adviseurs.’

Bij de tijd

Belangrijk voor de toekenning van het label is de presentatie van de collectie. Elke Select Store biedt een ruime selectie van de meest recente Leolux modellen, die steeds wordt aangevuld met de laatste designs. De modellen worden bij elkaar gepresenteerd in een speciale Leolux afdeling, met de herkenbare uitstraling van de designfabrikant. Behalve een uitgebreide Leolux opleiding krijgen de adviseurs jaarlijks een aanvullende producttraining.

Eerste Store

Het eerste label wordt op 4 december officieel uitgereikt aan Van Waay Interieurs in Benthuizen, tijdens de feestelijke opening van een gloednieuwe Leolux shop. De Leolux afdeling is in samenwerking met de fabrikant ingericht met actuele modellen, zoals de banken Julita en Gynko en fauteuils als de “classic” Pallone en Elixir.

Fysieke winkels

Leolux hecht grote waarde aan de relatie met het bestaande dealernetwerk. Bij het verkopen van hoogwaardige meubelen op bestelling spelen ze een belangrijke rol in beleving en advies. Filippini: ‘Uit onderzoek blijkt, dat fysieke winkels van cruciaal belang blijven in het adviseren en inspireren van consumenten. Internet speelt wel een rol bij de verkoop van meubelen, maar dient voornamelijk als oriëntatiekanaal.’ De komende maanden krijgen verscheidene winkels het label Select Store.

Meerdere Stores

De volgende Leolux dealers hebben zich alvast aan het Select Store concept gecommitteerd:

– Co van der Horst, Amstelveen

– De Jonge Hoek van Dijke, Heinkenszand

– Homecenter, Wolvega

– Kok Wooncenter, Hoogland/Amersfoort

– Meijer Wonen, Zwolle

– Mobiel Interieur, Andijk

– Mondileder, Soesterberg

– Peters Interieurs, Baarlo

– Smits Design Center, Delft

– Van Waay Interieurs, Benthuizenleolux loelux leolux

About Author

You May Also Like

Kwantum

Peeq

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *