hyko

Hyko ijsbeer leert kinderen en hun ouders op een speelse manier energie te besparen

De Amsterdam startup CareToSave heeft de afgelopen jaren hard gewerkt aan een manier om kinderen op een speelse manier inzicht te geven in energieverbruik. Met de ijsbeer Hyko leggen ze de focus van het dagelijks verbruik niet alleen op volwassenen maar worden juist kinderen enthousiast gemaakt om betrokken te zijn bij een bewust en groener leven. De start-up heeft een crowdfunding campagne gestart om het benodigde geld om Hyko op de markt te brengen op te halen, en krijgt hierbij hulp van de Europese Unie, Stedin en Ben & Jerry’s.

Hyko wordt aangesloten op het elektriciteitsnetwerk en maakt energieverbruik direct zichtbaar door van kleur te veranderen. Hoe meer elektriciteit er wordt gebruikt, hoe roder Hyko kleurt. Via de Hyko World App op smartphone of tablet krijgen kinderen feedback en kunnen ze een beloning in de vorm van ijsblokjes verzamelen om het besparen leuker te maken. Door kinderen medeverantwoordelijk te maken voor Hyko leren ze op een speelse manier het belang van energiebesparing.

Andriy Shmyhelskyy, Founder van CareToSave zegt, “Klimaatverandering is een groot probleem. Hyko richt zich op energiebesparing als één van de manieren om het klimaat te helpen. Hierbij is het vooral belangrijk om bij kinderen te beginnen, omdat wat ze op jonge leeftijd leren voor altijd bij ze zal blijven. Zo kunnen we ervoor zorgen dat toekomstige generaties meer energie-bewust zijn.”
Beschikbaarheid en prijzen
Het complete Hyko pakket met daarin de ijsbeer, de app en nog andere mogelijkheden is momenteel vooruit te bestellen tijdens de crowdfunding campagne op doorgaan.nl tegen een speciale prijs van 99 euro.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *