Hornbach brengt ode aan kluskleding

Voorjaarscampagne bouwmarktketen haalt herinneringen boven

Iedereen heeft ‘m: die favoriete broek of trui om in te klussen. Achter elke spetter verf of scheur schuilt een verhaal. Hornbach zet dit voorjaar dat favoriete kledingstuk in het spotlight, met de nieuwe campagne die aankomende week van start gaat. Deze nieuwe commercial is vanaf 16 maart te zien op de landelijke tv en gaat in op de hechte band van de klusser met zijn of haar kluskleding.

“Met deze tv-spot spelen we in op het ultiem herkenbare klusbeeld van de klusser en zijn of haar kluskleding”, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. “De spijkerbroek die stijf staat van het behangplaksel en de verfresten. De trui met die scheuren. De schoenen die écht niet meer kunnen. Toch kan niemand afscheid nemen van die ‘kluscollectie’. Niet omdat het modieus is, maar omdat er zoveel herinneringen aan kleven. Al die klussen die je hebt gedaan in die kleren: de tuin, de babykamer, de nieuwe badkamer, de keuken, noem maar op.”

Laat zien dat je een klusheld bent!

Met deze nieuwe campagne wil Hornbach klussers die maar geen afscheid kunnen en willen nemen van hun dierbare kluskleding, een hart onder de riem steken. Van Slingerland: “Iedereen heeft tenslotte wel zo’n uniek kledingstuk in de kast hangen, met allemaal unieke verhalen. In die kleding hoef je je niet te schamen; sterker nog, je mag trots zijn. Trots dat je die projecten zelf in je eigen ‘collectie’ hebt gedaan. Hornbach staat achter die mensen die zelf van aanpakken weten. We willen die mensen dan ook op een voetstuk zetten. Je hoeft bijvoorbeeld niet in je zondagse kleren de bouwmarkt te betreden, je mag laten zien dat je een klusheld bent! Je mag gezien worden in je eigen, met hartstocht gedragen en zelfgemaakte ‘kluscollectie’. Hornbach staat voor je klaar, Hornbach staat achter je! Dat is onze boodschap.”

Hartstocht en doorzetten

In dit meeslepende verhaal stormt een man in onderbroek en op werkschoenen boos en wanhopig het huis uit. Hij duikt in de klikobakken voor de deur en is duidelijk gefrustreerd op zoek naar iets. Via straten en wegen vervolgt hij zijn tocht richting vuilniswagen en vuilstort. Niemand kan hem helpen, totdat hij uiteindelijk met een schop de grond in gaat, zijn zoektocht bijna ten einde. Vol passie en emotie vindt hij zijn allerdierbaarste klusbroek. Het leek een hopeloze situatie, maar uiteindelijk blijkt dat deze klusser een doorzetter is, en vindt wat hij zoekt. Alleen met die geliefde broek kan hij verder met zijn project, want aan die broek kleeft hartstocht. “Laat dat ook een boodschap zijn van deze commercial”, benadrukt Van Slingerland. “In die zin sluit ook deze spot weer naadloos aan op onze filosofie om klussers in zichzelf te laten geloven, ondanks alles. Doorzetten, passie en hartstocht zijn belangrijke elementen in onze commercials.”

Over de spot

Periode: 6 maart tot en met 31 mei

Reclamebureau: HEIMAT, Berlin

Producent: Trigger Happy Productions GmbH

Regisseur: Carl Erik Rinsch

Camera: Bjorn Chapentier

Edit: Ben McCambridge

Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 137 jaar en meer dan 15.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu achttien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2014 voor de negende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GFK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bijna 50.000 artikelen).

About Author

You May Also Like

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *