beton gietvloer

Een gietvloer met de uitstraling van beton

Senso introduceert Titan – Superquartz

Gietvloerenproducent Senso is continu op zoek naar nieuwe innovaties op het gebied van naadloze vloerafwerkingen. Vaak komen nieuwe producten voort uit de wens van klanten. Zo hoorde Senso steeds vaker specifiek de vraag naar een vloer met alle voordelen van een gietvloer, maar met een stoere, robuuste uitstraling van bijvoorbeeld een betonnen vloer. Om aan deze vraag tegemoet te komen ontwikkelde Senso Titan – Superquartz. In deze vloer is gebroken kwarts vermengd met de biopolymeer die gebruikt wordt voor de gietvloeren van Senso. De vloer combineert het gevoel en de uitstraling van echt beton met het comfort van een zachte vloerafwerking.

David Bols, oprichter en eigenaar van Senso: ‘Voor klanten die op zoek zijn naar een stoere, robuuste vloer, maar die niet de stap naar beton willen maken is Superquartz de perfecte oplossing. Het biedt namelijk de uitstraling van echt beton maar niet de nadelen van woonbeton of cementgebonden alternatieven. Die zijn bijvoorbeeld erg scheurgevoelig. Hij biedt bovendien alle voordelen van de klassieke Sensovloer want hij is flexibel, scheurvrij, comfortabel, vloeistofdicht en gemaakt op basis van plantaardige oliën. Door de dikte van 4mm is hij over iedere ondergrond en in iedere situatie aan te brengen en geschikt voor alle ruimtes in huis, ook de badkamer.’

Superquartz is verkrijgbaar is 6 natuurtinten. Prijs gemiddeld €145 /m2

Over Senso

Senso is in 2004 opgericht door de broers David en Daniel Bols. Hun visie is de tot dan toe vooral industrieel toegepaste gietvloeren ook in esthetisch hoogwaardige interieurs toe te passen. Nu, tien jaar later, heeft Senso acht kantoren in vier landen (Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk) en is het bedrijf marktleider op het gebied van naadloze interieuroplossingen. Inmiddels vind je Sensovloeren en wanden in woonhuizen, kantoren, hotels, musea, winkels en publieke gebouwen in 25 landen. Het motto van Senso is ‘Think United’. Dat staat voor meer dan alleen het bereiken van eenheid in het interieur door naadloze oplossingen. Think United staat ook voor de rol van Senso in de samenleving. Dat betekent dat er bewuste keuzes worden gemaakt in het productieproces van de producten. Senso heeft als doel wereldwijd de mooiste en beste oplossingen te leveren voor de meest uitdagende interieurprojecten. Senso is hiervoor continu op zoek naar nieuwe middelen en innovatieve oplossingen om dit doel te bereiken. Door ook actief samen te werken met andere bekende ontwerpers als Marcel Wanders, Remy Meijers, Studio Job, UN Studio en Jurgen Bey en gebruik te maken van de beste materialen en technologieën blijft Senso tot steeds mooiere producten en ontwerpen komen die in uiteenlopende projecten worden toegepast. Senso heeft showrooms en kantoren in Rhenen, Amsterdam, Antwerpen, Londen en Dusseldorf. Volg Senso op www.sensovloeren.nl en www.facebook.com/bysenso

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *