fonQ opent vernieuwde Inspiratie Showroom

Verstevigen van autoriteit op het gebied van interieur en design

Met de vernieuwde Inspiratie Showroom van fonQ, gevestigd in het hoofdkantoor te Utrecht, wil webwarenhuis fonQ meer autoriteit claimen op het gebied van interieur en design. Op een oppervlakte van 650m² zijn diverse stijlstudio’s gecreëerd, waarin een selectie van het assortiment van ruim 40.000 producten is gepresenteerd.

Van service showroom naar inspiratie showroom
Waar voorheen de showroom van fonQ voornamelijk fungeerde ten behoeve van serviceverlening, legt het webwarenhuis nu de focus op beleving en inspiratie. Naast het fysieke punt voor het ophalen en retourneren van bestellingen, biedt fonQ hier nu ook fysieke inspiratie voor haar klanten. “Een showroom waar klanten producten kunnen bekijken, is voor ons erg belangrijk. Met name sinds de uitbreiding in designproducten merken wij dat hier nog steeds vraag naar is. Een showroom moet in dat geval wel aansluiten bij onze emotional commerce strategie. Beleving creëren en inspiratie bieden staat daarom in onze vernieuwde showroom voorop”, licht Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ, toe.
Inspiratie Showroom inzetten voor branding 
Naast het verlenen van service en het bieden van inspiratie zet het webwarenhuis de Inspiratie Showroom in ter versteviging van het merk fonQ. Door het tonen van bijzondere en kleurrijke producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle weerspiegelt de vernieuwde showroom het ruime assortiment en draagt het de visie van fonQ naar buiten. Mooie producten van kwalitatieve A-merken staan hier, net als in de tv-campagne van fonQ, centraal.
Samen met interieurontwerper Paul Noordijk is een concept uitgedacht waarbij producten centraal staan. “Ik vond het belangrijk om één homogeen ontwerp te realiseren dat overal letterlijk met elkaar in verbinding staat. Dit zorgt voor rust en structuur in het gevarieerde aanbod van fonQ. Om de focus op het product te leggen en daarnaast de ‘no nonsense’ en betaalbaarheid van fonQ te benadrukken, is voor het materiaal naturel OSB gekozen. Qua kleur is een gradiënt in de fonQ-blauwe kleur aangebracht wat de ruimte extra perspectief geeft”, aldus Noordijk. De verbouwing is overgelaten aan Brandwacht en Meijer; een decor- en interieurbouwbedrijf dat onder andere het decor van de musical Soldaat van Oranje en het interieur van diverse horecaconcepten en warenhuizen heeft verzorgd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *