Beter slapen

Rate this post

Beter slapen

Niets is zo belangrijk als goede nachtrust. Goede nachtrust zorgt voor een gezonde lichamelijk en geestelijke gezondheid. Er zijn een aantal manieren om beter te slapen.

Tips om zelf te zorgen voor een goede nachtrust.

  1. Ga op tijd naar bed. Ja dat weten we allemaal wel maar vele van ons doen het niet. Toch nog even die film afkijken of die opdracht voor het werk afmaken. Zorg voordat je gaat slapen echt voor een half uur rust en zorg ook dat je al het licht dimt. Laat je geest tot rust komen. Steeds meer mensen starten met mediteren om even alle stress van de dag van zich af te kunnen zetten.
    Zorg ook dat je 8 uur slaapt. Moet je dus om 6.00 je bed uit ga dan om 22.00 naar bed. En probeer dit ritme zoveel mogelijk vol te houden, ook in het weekend.
  2. Zorg voor een goed geventileerde slaapkamer. Zet je raam open. Frisse lucht verbetert de nachtrust. Zet de kachel ook uit in de slaapkamer. De ideale temperatuur voor een slaapkamer is 18 graden. Kies ook dekens uit waaronder je het niet te warm hebt. Je deken moet zich vaak nog even aanpassen als je net je bed in komt en voelt dan nog koud aan. Kan je niet slapen omdat je het te koud hebt kies er dan voor om een extra deken over je deken te leggen. Deze kan je ’s nachts van je af doen.
  3. Kies een bed wat bij je past, waar je goed in ligt. Tegenwoordig zijn er bedden die zich helemaal aanpassen aan je lichaam. De meeste mensen zijn zijslapers en sommige bedden fabrikanten, waaronder Wonderlands, hebben matrasbodems welke hier volledig op in te stellen zijn. Zo geef het bed extra ondersteuning bij de heup – en schoudergedeelte.

En lukt het niet om in slaap te vallen, blijf niet woelen maar ga je bed uit. Drink een glas melk of lees een boek en probeer het dan nog een keer.

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 36.000004 cameraFNumber (float): 8.000000 cameraFarClip (float): 1000000015047466200000000000000.000000 cameraFarRange (float): 1000.000000 cameraFocalLength (float): 40.000004 cameraFov (float): 48.150215 cameraNearClip (float): 0.000000 cameraNearRange (float): 0.000000 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 5625.554199 cameraTransform (m44f) channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 4999, 2999] displayWindow (box2i): [0, 0, 4999, 2999] lineOrder (lineOrder): Increasing Y pixelAspectRatio (float): 1.000000 screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000] screenWindowWidth (float): 1.000000 =Channels= A (half) B (half) DiffuseFilter.B (half) DiffuseFilter.G (half) DiffuseFilter.R (half) G (half) MM_1-3.B (half) MM_1-3.G (half) MM_1-3.R (half) MM_4-6.B (half) MM_4-6.G (half) MM_4-6.R (half) MM_7-9.B (half) MM_7-9.G (half) MM_7-9.R (half) Normals.X (half) Normals.Y (half) Normals.Z (half) R (half) RawTotalLighting.B (half) RawTotalLighting.G (half) RawTotalLighting.R (half) Reflection.B (half) Reflection.G (half) Reflection.R (half) Specular.B (half) Specular.G (half) Specular.R (half) Z (half)
ProEXR File Description
=Attributes=
cameraAperture (float): 36.000004
cameraFNumber (float): 8.000000
cameraFarClip (float): 1000000015047466200000000000000.000000
cameraFarRange (float): 1000.000000
cameraFocalLength (float): 40.000004
cameraFov (float): 48.150215
cameraNearClip (float): 0.000000
cameraNearRange (float): 0.000000
cameraProjection (int): 0
cameraTargetDistance (float): 5625.554199
cameraTransform (m44f)
channels (chlist)
compression (compression): Zip
dataWindow (box2i): [0, 0, 4999, 2999]
displayWindow (box2i): [0, 0, 4999, 2999]
lineOrder (lineOrder): Increasing Y
pixelAspectRatio (float): 1.000000
screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000]
screenWindowWidth (float): 1.000000
=Channels=
A (half)
B (half)
DiffuseFilter.B (half)
DiffuseFilter.G (half)
DiffuseFilter.R (half)
G (half)
MM_1-3.B (half)
MM_1-3.G (half)
MM_1-3.R (half)
MM_4-6.B (half)
MM_4-6.G (half)
MM_4-6.R (half)
MM_7-9.B (half)
MM_7-9.G (half)
MM_7-9.R (half)
Normals.X (half)
Normals.Y (half)
Normals.Z (half)
R (half)
RawTotalLighting.B (half)
RawTotalLighting.G (half)
RawTotalLighting.R (half)
Reflection.B (half)
Reflection.G (half)
Reflection.R (half)
Specular.B (half)
Specular.G (half)
Specular.R (half)
Z (half)
slaapkamer

 Wonderland_Raw-De-Luxe_Installation

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *