interieur

3 tips voor online nieuw interieur kopen

Shoppen, shoppen en nog eens shoppen is wat wij graag doen om de boel in huis weer eens te transformeren in een nieuwe woonbeleving. In de woonkamer, keuken, de tuin of slaapkamer, alles is in principe te koop. Het kan niet gek genoeg of het is online te vinden en in een mum van tijd aan huis geleverd. Heb je het eenmaal in huis, valt de kleur tegen of is het formaat niet zoals je had verwacht. Met deze tips voorkom je dit soort onnozele stommiteiten en weet je jouw interieur zonder hoofdpijn met een vertrouwd gevoel in te kopen en te vernieuwen.

  1. Is dit de juiste maat?

Men zegt niet voor niets, meten is weten! Dit geldt ook voor jouw volgende interieurproduct. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een nieuwe bank, meet dan eerst de ruimte op waar deze geplaatst dient te worden. Het zou stom zijn indien er een bank van 3 meter besteld wordt terwijl de ruimte maar plaats biedt voor 2,5 meter. Dit geldt over het algemeen voor grote producten met een serieuze afmeting. Maak vooraf een schets van de opstelling om een idee te krijgen hoe het zich verhoudt ten opzichte van de rest van de ruimte. Indien een webshop de maatvoering niet duidelijk vermeld heeft, gok dan niet maar vraag naar een nauwkeurige omschrijving van het product. Dit voorkomt de situatie dat je met een product opgescheept zit die niet aan jouw wensen voldoet. Een goedkope mobiele airco is ook een voorbeeld waar veel mensen fouten mee maken. Meet eerst de te koelen ruimte op, bereken de inhoud en op basis van deze gegevens weet je precies wat voor mobiele airco er gekocht dient te worden. 

  1. Hoe is de service?

Het kopen van een product is één ding, maar wat als deze na een korte tijd niet meer bevalt of mankementen vertoond? Retourneren natuurlijk! Maar wat als de leverancier een matig retourbeleid hanteert? Dan zit je opgescheept met een waardeloos product die je uiteindelijk in de afvalbak gooit. Voor kostbare producten zou dit heel erg zuur zijn, dus check vooraf goed het retourbeleid van de verkopende partij. Onderzoek of het mogelijk is om te ruilen en binnen wat voor tijd dit nog kan. Ben je zelf verantwoordelijk voor het retourneren of wordt het item kosteloos en zorgeloos bij jouw afgehaald? Indien het retourneren jouw pakkie-aan is, dan zou de lak nog wel eens duurder dan de brief kunnen worden. 

  1. Hoe wordt de leverancier door anderen ervaren?

Het internet is het heel erg goed in het verleiden van jouw tot het kopen van het volgende interieur product. Online webshops weten dankzij internet marketing die veelal uitgevoerd wordt door een linkbuilding bureau de juiste snaar van de klant te raken. Maar dankzij internet is het ook heel eenvoudig om te achterhalen hoe anderen dan precies over deze webshop denken en hoe anderen het product ervaren. Lees daarom ervaringen van andere mensen met eenzelfde of soortgelijk product. Laat je niet alleen verleiden door leuke acties om vervolgens opgescheept te zitten met een product wat te duur bleek te zijn of niet naar wens is.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *