Category Posts Navigation

MADE.COM BRENGT NIEUWE COLLECTIE KINDERMEUBELS UIT IN SAMENWERKING MET TOPMODEL NATALIA VODIANOVA

Posted by Danielle den Broeder

MADE.COM BRENGT NIEUWE COLLECTIE KINDERMEUBELS UIT IN SAMENWERKING MET TOPMODEL NATALIA VODIANOVA

MADE.COM is een samenwerking aangegaan met Natalia Vodianova, een Russisch topmodel én moeder van vijf kinderen. Natalia heeft de nieuwe kindermeubelcollectie ‘Matryoshka’ ontworpen. De collectie is vanaf nu in Nederland verkrijgbaar en een deel van de opbrengst gaat naar de Naked Heart Foundation.

Matroesjka

Tijdens het creëren van de 8-delige
collectie heeft Natalia inspiratie gehaald uit de bekende Russische Matroesjka pop – een belangrijk onderdeel van de Russische folklore. De naam Matroesjka komt van het Russische woord ‘Matriona’, wat ‘moederschap’ betekent, een term die centraal staat in de collectie.

De collectie heeft om meerdere redenen persoonlijke betekenis voor Natalia: een deel van de opbrengst gaat naar de Naked Heart Foundation. De stichting die in 2004 door Natalia is opgezet, helpt gehandicapte en kansarme kinderen in Rusland door ze veilige buitenspeelmogelijkheden te geven en geeft daarnaast ook ondersteuning aan de families.

Natalia’s doel was dat de lijn niet alleen mooi voor het oog zou zijn, maar ook functioneel en kindvriendelijk. Matroesjka poppen hebben zachte, gebogen lijnen zonder scherpe hoeken en de lades in de kastjes zijn zo ontworpen zodat kinderen de lades open en dicht kun-nen doen zonder dat hun vingers klem komen te zitten. Om rust te creëren in de kinderkamer zijn de felle kleuren die de poppen van oudsher hebben, vervangen door neutrale kleuren, aangevuld met donker- oranje en turquoise om warmte aan de lijn toe te voegen.

“Het was geweldig om met Natalia samen te werken en we zijn erg tevreden met de collectie die zij samen met ons ontwerpteam heeft geproduceerd. We vinden dat Natalia’s ontwerpen
elegant zijn en tegelijkertijd een gevoel van kinderlijk plezier behouden.
Kinderdesign is een grote trend de laatste jaren en wij zien veel potentie voor stijlvolle kindermeu-bels in de toekomst” , zegt Philippe Chainieux, CEO van MADE.COM.

“Ik wilde iets universeels creëren, met elementen van een traditie die veel voor mij betekent. Ik kon niets meer betoverends bedenken dan de Matroesjka: een van de meest geliefde symbolen van het Russisch erfgoed. Geen andere inspiratie kan zo goed gecombineerd worden met de concepten van spelen, moederschap, familie en sprookjes, allemaal vormgegeven met de eigentijdse en frisse touch van MADE.COM” , zegt Natalia Vodianova.

De Matryoshka collectie is vanaf op nu verkrijgbaar via MADE.COM

 

 

 

 

Leave a Reply

Note: All fields are required to fill in!

Facebook Comments