Veertig jaar bed- en badtextiel met een karakteristieke signatuur

Design, innovatie, kwaliteit en duurzaamheid van vaste waarden voor Bedding House

Bedding House, producent van bed- en badtextiel, viert dit jaar haar veertigjarig bestaan. Het van oorsprong Nederlandse familiebedrijf is met hoogwaardige en duurzame collecties uitgegroeid tot marktleider in de Benelux en is inmiddels wereldwijd in meer dan twintig landen actief. In het jubileumjaar verhuist de onderneming naar een nieuw bedrijfspand in Lisse. Daar krijgt ook de eigen designstudio onderdak.

De grootschalige introductie van het dekbed, halverwege de jaren zeventig, zorgde voor een bescheiden revolutie in de Nederlandse slaapkamer. Niet alleen nam het slaapcomfort toe, het dekbedovertrek bood ook de mogelijkheid om het bedtextiel beter af te stemmen op de sfeer van het interieur. Bedding House sprong daar veertig jaar geleden handig op in met eigentijdse collecties die aansluiten bij de actuele trends op het gebied van mode en interieur. Inmiddels lanceert het bedrijf twee keer per jaar nieuwe collecties voor zowel de eigen merken als de licentiemerken. Bedding House produceert onder meer dekbedovertrekken, hoeslakens, sierkussens, moltons en badtextiel.

Henriëtte van Beynum, managing director Bedding House: ‘In veertig jaar is Bedding House uitgegroeid tot een onderneming die haar klanten trendy merken in bed- en badtextiel, gebaseerd op kennis, passie en vakmanschap biedt. Ons doel daarbij is een wow-factor voor klanten te creëren. Dit jubileum laten we dan ook niet ongemerkt voorbij laten gaan, niet voor onze zakelijke klanten, maar zeker ook niet voor de consument.’

De eigen designstudio van Bedding House vormt het kloppend en creatief hart van de onderneming. De designers ontwikkelen bed- en badtextiel met een karakteristieke signatuur voor eigen merken als Beddinghouse, Beddinghouse Kids, Kardol, At Home en het interieur- en lifestylemerk KAAT Amsterdam. Daarnaast levert Bedding House onder licentie complete collecties voor de toonaangevende merken vtwonen, Oilily, Marjolein Bastin, Emma, Ariadne at Home, Auping, Mae Engelgeer en Rivièra Maison. Dit najaar wordt een nieuwe licentie aan het portfolio toegevoegd die naar verwachting wereldwijd aandacht zal trekken.

Vanaf de start in 1978 zijn design, innovatie, duurzaamheid en kwaliteit vaste waarden. Om de toonaangevende positie in de markt te behouden, ontwikkelt Bedding House steeds nieuwe kwaliteiten en wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijke materialen. Ook de duurzame benadering spreekt tot de verbeelding. Zo participeert Bedding House in het Better Cotton Initiative om de wereldwijde katoenproductie te verbeteren en staat de ontwikkeling van duurzame verpakkingen hoog op de agenda.

www.beddinghouse.com

About Author

You May Also Like

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *